Selasa, 25 Mac 2014

Berharap Akira Jadi Filem Arahan Terbaru


Didalam sebuah temubual dengan laman web berita hiburan Collider dan CominSoon, pengarah Jaume Collet-Serra yang sebelum ini terlibat di dalam pembikinan filem aksi benar Akira berharap filem ini akan menjadi filem arahan terbarunya selepas ini.

Variety pada Ogos lalu melaporkan Collet-Serra mungkin akan sertai semula projek filem ini dan jika dia kembali, dia akan memulakan pengarahan semasa musim bunga 2014.

Warner menghentikan pembikinan filem ini pada 2012 untuk menyemak semula skrip supaya kos dapat dikurangkan. Pencipta manga Akira dan pengarah anime Katsushiro Otomo dilaporkan akan memantau projek ini selaku penerbit eksekutif

Collet-Serra turut memberitahu ComingSoon bahawa dia perlu ‘menghormati sumber bahan’ dan berharap akan ‘mengambil semangat ini dan menyesuaikannya.

Ia pasti akan berbeza dari anime yang juga dari manga asalnya. Dia juga berharap dapat hasilkan karakter yang kuat dan dalam sumber asal, dia tak merasakan watak utama adalah protagonis.
 
Yang dilukis oleh James Clyne
Sebagai dari sebahagian budaya Jepun, mereka tidak pernah mempunyai karakter yang kuat. Pada masa yang sama, artis James Clyne telah menyiarkan konsep dari versi awal untuk projek ini.