Ahad, 31 Mei 2015

Obama Berterima Kasih Pada Abe Untuk Anime, Manga



Perdana Menteri Jepun iaitu Shinzo Abe telah melawat Rumah Putih sebagai sebahagian daripada perbincangan perdagangan yang berterusan di antara Amerika Syarikat dan Negara-Negara di Lingkaran Pasifik.
 
Presiden Obama memperkenalkan Abe dan menjelaskan lawatan itu bertujuan memberi peluang kepada golongan muda untuk mengucapkan terima kasih untuk import budaya Jepun termasuklah anime dan manga.
 
"Hari ini adalah peluang untuk penduduk Amerika, terutama golongan muda untuk mengucapkan terima kasih kepada anda atas semua perkara yang kami sukakan dari Jepun seperti karate, karaoke, manga, anime dan sudah tentulah emoji." Kata Obama.
 
Bersama-sama dengan perbincangan yang berkaitan dengan industry automotif Jepun dan Amerika, Iron Chef Masaharu Morimoto akan menyediakan daging lembu Wagyu Jepun dalam gaya Amerika untuk hidangan makan malam. Kedua-dua penyepit, sudu dan garfu perak akan disediakan.
 
Pelakon muzikal Jersey Boys juga akan membuat persembahan untuk para tetamu. Mereka berdua juga melawat Lincoln Memorial bersama-sama.