Khamis, 4 Disember 2014

Novel Adaptasi Fiem Terakhir Naruto

Filem anime The Last - Naruto The Movie khabarnya telah diadaptasi ke dalam sebuah novel oleh Jump j Books. Novel ini akan ditulis oleh Maruo Kyozuka dan dijangka memasuki pada 8 Disember ini, dua hari selepas filem ini ditayangkan.

Dipetik dari Anime News Network, berikut adalah sinopsis untuk novel ini:

"Bulan sudah mula bergerak mendekati bumi! Bersama dengan itu, bulan akan terhempas dan meteorit akan mula menghujani permukaan bumi. Saat terakhir hari-hari di bumi semakin dekat, Hanabi Hyuga telah diculik oleh seorang lelaki misteri di Konoha. Lalu Naruto, Sakura, Sai, Shikamaru dan Hinata berangkat untuk sebuah misi mnyelamat! Dapatkah Naruto dan ang lain mengatasi krisis ini?"

Filem The Last - Naruto The Movie bakal ditayangkan di pawagam pada 6 Disember 2014 dan Masashi Kishimoto diangkat sebagai penulis skrip, pereka karakter serta pemantau filem ini.

Sejak 2004 hingga 2012, sudah 9 buah filem telah dihasilkan berdasarkan kisah manga Naruto dan pada 2012, filem kesembilan berjudul Road To Ninja: Naruto The Movie meraih kutipan paling tinggi sepanjang sejarah francais Naruto.