Isnin, 14 Jun 2010

Matsumoto Jun cari penawar hidung berdarah


Pelakon yang pernah menerima anugerah The Best Cute Actor Japan, Matsumoto Jun (26) mengakui penyakit hidung berdarah yang dialaminya belum sembuh.

Sewaktu ditemu bual oleh Potato Magazine, katanya, “Sejak saya di bangku sekolah lagi, hidung saya ini selalu berdarah. Ya. Hampir setiap hari itu terjadi. Saya terpaksa menyediakan banyak tisu di dalam beg sekolah. Bukan itu saja, saya hampir-hampir kehilangan kawan kerana ada daripada mereka geli untuk mendekati saya.

“Ada juga yang mengatakan saya mempunyai penyakit seperti HIV. Tapi bila berjumpa dengan doktor, saya diberitahu ia penyakit keturunan. Kadang-kadang saya juga rimas dan sesak nafas bila hampir setiap hari saya terpaksa mendongak kepala untuk menahan darah keluar dari hidung.

“Saya ada juga berjumpa dengan seorang pengamal perubatan tradisional untuk mengubati masalah ini. Kesannya, hidung saya kini hanya berdarah dalam sekali atau dua dalam seminggu. Walau pun begitu, saya rasa terganggu apabila di set penggambaran saya terpaksa berhenti beberapa minit untuk menghilangkan darah di hidung saya,” cerita Jun yang masih mencari penawar untuk mengubati penyakitnya itu.

1 ulasan:

Merkia berkata...

Terima kasih.