Selasa, 19 November 2013

Keanu Reeves Ketepikan Cowboy Bebop


Baru-baru ini, Keanu Reeves mengambil bahagian dalam sesi temu ramah Ask Me Anything oleh laman web hiburan dan berita sosial Reddit. Apabila ditanya tentang pembikinan filem adaptasi siri anime klasik terkenal Cowboy Bebop, di mana Reeves dikatakan akan memegang watak utama Spike Spiegel.

Namun, pelakon berumur 49 tahun ini menjawab: 

"Rasanya Cowboy Bebop takkan ada saya di dalamnya. Skrip yang ditulis amat hebat dan mengagumkan, tetapi dijangka kira-kira setengah billion dollar diperlukan untuk menghasilkannya. Walau pun saya amat berminat mengenainya, kami lebih ingin menghasilkan Bill & Ted 3. Skrip telah pun ada dan kami sedang berusaha menyempurnakannya."

Filem Cowboy Bebop diumumkan pada tahun 2009 oleh Twentieth Century Fox. 3 Arts Entertainment dan Sunrise.

Projek kerjasama Amerika-Jepun menampilkan barisan produser yang mengejutkan termasuklah Uchida Kenji (presiden Sunrise), Watanabe Shinichiro (pengarah siri anime tersebut) dan Nobumoto Keiko (penyelia kretiviti skrip asal).

Siri anime Cowboy Bebop terdiri dari 26 episod, berlatarkan dunia tahun 2071. Ia mengisahkan pengembaraan dan tragedi yang dialami oleh kumpulan pemburu ganjaran (Spike Spiegel, Jet Black, Faye Valentine, Edward dan Ein) yang mengembara dengan kapal angkasa bernama Bebop.