Isnin, 13 Jun 2011

Pengumuman Mengejut Uji Bakat Ahli Baru S/mileage Daripada Tsunku



Pada 29 Mei, kumpulan idola Hello! Project, S/mileage mengadakan acara untuk meraikan ulang tahun pertama kemunculan label utama mereka. Dalam acara tersebut, sebuah video pesanan daripada produser Tsunku yang mengejutkan telah mengumumkan kumpulan itu akan mengadakan uji bakat untuk ahli baru yang hanya dibuka kepada pelajar sekolah menengah dan sekolah tinggi.

Dalam pesanan video tersebut, Tsunku mengucapkan tahniah kepada empat ahli S/mileage, tetapi secara tiba-tiba mengesahkan “S/mileage kekurangan sesuatu.” Akhirnya, dia mengambil keputusan untuk mengadakan uji bakat pertama kumpulan ini.

Berita ini mengejutkan semua peminat dan juga kumpulan ini. Menurut Tsunku, ada kemungkinan ada ahli yang akan ditendang dan menimbulkan kekecohan di kalangan peminat.

Bilangan rekrut baru masih belum ditentukan, tetapi ia mungkin diadakan seawal September. Temu bual untuk uji bakat akan diadakan di Shibuya pada tiga hujung minggu pertama bulan Jun.

Pemohon yang lulus akan diumumkan pada 14 Ogos. Dikatakan Tsunku dan ahli-ahli S/mileage mungkin akan menghadiri temu bual tersebut. S/mileage kini terdiri daripada Ogawa Saki, Maeda Yuka, Wada Ayaka dan Fukuda Kanon.