Isnin, 18 April 2011

Marching J - Projek amal Johnny's Jimusho


Johnny's Jimusho telah mengumumkan permulaan projek amal bernama Marching J yang akan melibatkan kesemua artisnya. Projek ini dibuat berdasarkan bencana gempa bumi dan tsunami yang melanda daerah Tohoku pada bulan lalu dan memberi bantuan kepada kawasan-kawasan yang terlibat.

Aktiviti pertama Marching J adalah acara mengumpul derma di Yoyogi National Gymnasium pada 1 hingga 3 April. Hampir kesemua artis Johnny's akan mengambil bahagian dalam acara ini. Ahli Johnny's yang masih belum diperkenalkan turut melibatkan diri, menjadikan jumlah peserta melebihi 100 orang.

Acara ini berlangsung dari 10 pagi hingga 6 petang selama tiga hari dengan mengadakan sesi perbualan dan aktiviti lain. Derma akan diterima sehingga jam 5 petang setiap hari.

Para artis Johnny's muncul di acara tersebut pada masa lapang di jadual kerja mereka dan kira-kira 10 artis menjadi hos utama dan berada di sana sepanjang hari.

Slogan untuk acara ini adalah Denki o Tsukawazu Genki o Tsukaou, yang bermaksud "Gunakan tenaga tanpa menggunakan tenaga elektrik".

Turut diumumkan adalah acara besbol amal yang akan diadakan di Tokyo Dome pada 29 Mei yang juga melibatkan ahli-ahli Johnny's Jr.